Články podle štítků

17. 4. 2016

Březen + Duben Wrap up

Ahoj :) Zdravím po dlouhé době u dalšího článku (pro vysvětlení, wrap up je seznam knih, které někdo přečetl za určitou dobu, ne jídlo :D). Uběhly 2 měsíce, přečetli jsme (teda aspoň já ano :D) hodně knih a těšíme se na knižní a filmové novinky :) Ale abych se tady nerozplývala příliš nad tím, co teprve přijde - sepsala jsem článek o knihách ze svého TBR listu, které jsem v těchto měsících s nadšením sloupla jak malinu :D (Aby jste nemuseli neustále překlikávat mezi záložkami, tak jsem přesunula text z TBRu sem ... nemáte zač :D)


Audrey se vrací (Sophie Kinsella) 
Obrázek není můj původní, našla jsem jej na google.cz

První dojem: Přivábila mne k sobě pomocí svého obalu ... a když jsem se začetla do anotace příběhu... Říkala jsem si, že kdyby se v průběhu mého života neudálo to, co se mělo stát, tak budu na tom podobně,... ale o tom možná někdy jindy...
Po přečtení: První minuty jsem jen seděla v prázdném pokoji a nezmohla se na nic jiného než stálé opakování slov typu: Ještě nemůže být konec. Co bude s Audrey? Linusem? Frankem? Jak zvládne Audrey školu? Já chci víc!!! Dovolím si i tvrdit, že to byla jedna z nejlepších knížek "ze života", které jsem četla - a ne že by jich bylo málo :D Je psaná více styly (forma scénáře a "běžného psaní") - což mne od některých knih až odpuzuje - ale zde to dodává příběhu důvěryhodnost a vtipnost, až jsem se nahlas smála ... během jízdy v MHD :D  

Eon, Znovuzrození dračího oka a Eona, Poslední dračí oko (Alison Goodman) 
První dojmy: 1. díl této duologie jsem četla asi před 5 lety (bohužel v té době ještě nebyl vydaný 2. díl) ... A když byla už možnost si ho zakoupit a přečíst si ho, tak jsem se věnovala jinému typu knih a Eon(a) byl(a) na chvíli zapomenut(a) .... Takže si ho hodlám znovu přečíst, abych si připomněla příběh a mohla takto pokračovat dál :D
Po přečtení: Eon byl můj druhý re-read, který jsem za svou historii čtení podstoupila (ten první byl Malý bílý koníček, o kterém jsem psala už zde ;)) a zarazilo mne, kolik věcí jsem si buď vůbec nepamatovala nebo jsem dané momenty zcela překopala :D (pokud se to stalo i vám, napište do komentářů :D). Po dokončení Eony jsem začala nenávidět ty, které jsem milovala a zbožňovala ty, kteří by si nezasloužili ani kapku soucitu :D

Barva kouzel (Terry Pratchett)
První dojmy: Neměla jsem sebemenší tušení, do čeho jdu. Ale vůbec :D...
Po přečtení: Ó ... Můj ... Bože! To je ... úžasný! Styl psaní Terry Pratcheta je jedinečný, neuvěřitelně vtipný a hlavně nepředvídatelný :D V jednu chvíli si říkáte, že tohle hlavní hrdina prostě nemůže udělat .... a on to CO? UDĚLÁ! :D Nejlepší však považuji pasáže Smrťě. Ale aby jste moje nadšení lépe pochopili, vložím sem citáty, které mne opravdu zaujaly :) :
Slovo "turista" Mrakoplaš považoval za ekvivalent slova „idiot“.
Jsou chvíle, kdy se lidská řeč vzdává a odchází dát si panáka.
Být Ymorovou pravou rukou bylo totéž, jako nechat se něžně ubičovat k smrti navoněnými tkaničkami do bot.

Zázračný úklid (Marie Kondo)
Obrázek patří ze stránky bux.cz

První dojmy: Znáte to,... uklízíte pokoj, po několika hodinovém úsilí (přeháním, ale cítím se tak :D) máte uklizeno a další den váš pokoj vypadá jako bych nic neuklidila :O Takže jsem si řekla: Proč si o tom něco nepřečíst? Má to mnoho dobrých recenzí, ... a byla na ní sleva :D A třeba mi to opravdu pomůže ... anebo ne?
Po přečtení: Budu k vám upřímná - že bych chtěla uklidit půlku města na jeden zátah, tak to rozhodně ne :D Že by mi bylo úplně jedno, kolik nepořádku mám v pokoji, tak taky ne :D Ale asi metodu Konmari praktikovat denně, 24/7, celoročně ... ee :DD Nejenom že velkou část času na ni zapomenu, ale taky je zvláštní povídat se svými věcmi aniž by jste v sobě měli nějaký ten alkohol :D

Rozmarné léto (Vladislav Vančura)
První dojmy: Je na seznamu maturitní četby, je v Levných knihách za výhodnou cenu a je docela krátká? Beru!
Po přečtení: Je málo věcí, které fakt nemusím ... A tahle patří mezi ně. Ze začátku jsem si říkala, že v ní jsou obsažené docela zajímavé myšlenky... A ke konci jsem měla chuť ji spálit (což jsem měla i při čtení Zahradních slavností od Václava Havla). Není potřeba více komentovat... #maturita

Má bohéma (J. A. Rimbaud)
První dojmy: Stejný případ jako Rozmarné léto :D
Po přečtení: Na rozdíl od Vančury se mi Rimbaud četl lépe. Není to můj šálek kávy (a nebýt maturity tak jej nečtu vůbec), ale nezavrhuji ho :) Je až neuvěřitelný, kolik toho dokázal napsat (na svůj věk...) a jak hluboké myšlenky ty básně mají (maturitní komise je ale vnímá trochu jinak než já... :/)

Havran (Edgar Allan Poe)
První dojmy: Seznam maturitní četby + je krátká :D
Po přečtení: Nepřipadala mi vůbec strašidelná, spíše nelogická - kdo by si povídal s havranem místo toho, aby ho vyhnal? :D Ale jak to už v literatuře bývá, možné je všechno :D

Příručka skečnoutingu
Obrázek pochází z webu Martinusu, nejedná se o moji fotografii

První dojmy: Viděla jsem asi před půl rokem haul (=nákupy) jednoho Booktubera a měl ji na svém seznamu. Protože pořád doodluju na okrajích poznámek, abych si zapamatovala danou látku co nejvíc, tak jsem si ji stáhla na uloz.to (pssst, ode mne to nemáte :DD) a čekala, až bude čas si ji přečíst :)
Po přečtení: Jsem ráda, že jsem si ji nekupovala - je to poměrně krátká publikace s minimálním množstvím textu, spíše přeplněná příklady lidí, kteří doodlují (až to překrývá tipy, jak na jednotlivé "složky" skečnoutingu). Člověk tím ale získá přehled o tom, jak si poznámky přizpůsobit svému stylu psaní :)

Článek je u konce a to znamená jediné - budete si muset počkat na další článek (čekání si můžete zkrátit čtením další mé tvorby, ale nebudu vás do ničeho nutit vkládáním 3 658 971 odkazů :D)... Stalo se vám někdy, že jste chtěli nějakou knihu roztrhat, zapálit, utopit kvůli tomu, jak se vám nelíbila (nebo líbila? ... i když to by bylo dost zvláštní :D)?

Gabča :*

Žádné komentáře:

Okomentovat