Články podle štítků

21. 2. 2016

Recenze: Selekce, Elita, První

Ahoj :)
          Po dlouhé době nepsaní na blog se těžko hledá myšlenka, kterou začít - škola, rodina, přátelé, příprava na zkoušky z angličtiny ... nic, co by se dalo brát jako part-time job :D Ale abych se příliš nerozepisovala .... Už jsou to 2  měsíce od doby, kdy jsem přečetla všechny díly Selekce (pozn. zvládla jsem to za 4 dny s tím, že jsme měli 2 vánoční rodinné párty u babiček a jedli ostošest :D). A přednáška o generování cen ropy zrovna moc zajímavá pro mne není, tak jsem se rozhodla, že se konečně dokopu k tomu sepsat myšlenky a podělit se s vámi o slasti a strasti této trilogie :)

Přidala jsem i  anotace k jednotlivým dílům, ale pokud si na tyto knihy brousíte zuby (v našem případě záložky :D), doporučuji si přečíst pouze anotaci k Selekci a po přečtení knihy přejít na anotaci Elity atd. :)

SELEKCE
        Pro třicet pět dívek je Selekce životní šancí. Příležitostí k útěku od života, který jim byl stanoven od narození. Být obklopena světem třpytivých šatů a drahocenných šperků. Žít v paláci a soutěžit o srdce krásného prince Maxona. Ale pro Americu Singerovou je Selekce noční můrou. Znamená to pro ni otočit se zády ke své tajné lásce Aspenovi, který je o kastu níž než ona. Nechce se jí odejít z domova a vstoupit do nelítostné soutěže o korunku. Pak America potká prince Maxona. Postupně začne zpochybňovat všechny plány, které si předsevzala – a uvědomí si, že život, o kterém vždycky snila, si už nemůže v porovnání s budoucností představit.

ELITA
        Do Selekce vstoupilo 35 dívek. Nyní jich je již jen šest, ale soutěž o srdce prince Maxona je tvrdší než kdykoli předtím. A k tomu všemu se America nemůže rozhodnout, po kom vlastně touží. Je to Maxon, s kterým by mohla žít jako v pohádce? Nebo Aspen, její první láska? America nejvíce ze všeho nejvíce potřebuje více času, avšak zbytek Elity přesně ví, co chce. A okamžik rozhodnutí se neodvratně blíží.

PRVNÍ
        Nastal čas korunovat vítězku! Když byla America vybrána do Selekce, ani ve snu by ji nenapadlo, že by se ocitla na dosah srdci prince Maxona, natož královské koruny. S blížícím se koncem soutěže narůstají hrozby za branami paláce a America si uvědomuje, jak je lehké všechno ztratit a jak těžce bude muset za svou budoucnost bojovat.

Můj názor
        Knihy jsou neuvěřitelně čtivé :D I když jsem knihu odložila, abych si chvíli od čtení odpočinula, tak jsem se musela k ní vrátit :D Amerika je vtipná, odvážná, svá a přesto není bez chyby - což ji dělá realnější než je například Popelka ;) Další plus u mne mají obálky ... což byl jeden z mála důvodů, proč jsem začala Selekci číst :D
        Jediná nevýhoda je, že první díl nemá žádný prolog. Před začátkem čtení jsem si myslela, že se příběh odehrává v období starověku ve vymyšleném světě. Jak nepříjemně jsem byla překvapena při zjíštění, že Illea se ocitá v období po 4. světové válce a rozkládá se na území bývalých Spojených států!!! Avšak vše špatné se dá obrátit v něco dobré - člověk měl alespoň představu o tom, kde přesně se nachází :D

Snad se vám recenze líbila a uvidím vás tu příště :D

Gabča

P.S. Jak říkáte příjmení zahraničních autorkyň? Přídáváte českou koncovku -ová nebo ho necháváte takové, jaké je? :D